31 Maj 2011

Sitter hemma hos Eleonore. Just nu står hon i duschen. Trots detta härliga väder,så har vi varit inne idag. Endast frukosten blev ute idag. Har bara tagit det lungt, kollat på Andra avenyn nu på kvällen, och det lär bli några avsnitt till innan det är dags att sova. Imorgon åker jag hem, känns helt okej trots omständigheterna hemma. Vet att Eleonore bara är ett telefonsamtal bort, eller en tåg/buss resa bort. Så blir det jobbigt så vet jag att hon finns där för mej. Oavsett vad. Jag hoppas hon känner samma sak för mej, att hon vet att jag bara är en tågresa/bussresa bort eller telefonsamtal bort.
Jag har sagt det många gånger förr och jag säger det igen. Hon är guldvärd!
Jag vet att jag kan säga/göra fel saker.
Men jag jobbar verkligen på det.
Vill vara en sån bra flickvän som möjligt för henne. ♥
/ Josse

30 Maj 2011

Har verkligen haft en bra helg tillsammans med Eleonore.Vi har spelat kubb,fotboll med Viktor. Även gått en promenad. Igår bråkade jag och mamma. Inget ovanligt nu förtiden. Det komiska var att vi för några dagar sedan pratade om att vi skulle försöka prata lugnt. Mamma kom uppfarande och bankade på dörren så jag trodde den skulle gå sönder. Skrek att jag skulle komma ner. Jag gick ner och misstänkte att det inte skulle bli en lugn konversation. Vilket stämde. Jag blev förbannad, slängde igen dörren och gick upp till mitt rum. Jag orkar verkligen inte vara hemma. Kändes så skönt att ha Eleonore där.Vet inte vad jag hade gjort annars. Idag försökte mamma och pappa prata med mej. Gick skapligt. Men just nu vill jag inte vara på en plats där jag mår dåligt psykiskt. Tyvärr är den platsen mitt hem. Är nu i mitt andra hem, känns skönt att komma hemifrån ett tag.Ska snarast kolla lägenhet, och det lutar faktiskt åt E-tuna hållet!

Jag är så tacksam att jag har Eleonore.
Hon får mej att orka med situationen just nu ♥
/ Josse

26 Maj 2011

Imorgon är det äntligen fredag, då ska jag äntligen träffa Eleonore igen! Känns som år och dar sedan vi sågs! Även fast morgondagens planer blir lite ändrade, så blir det säkert bra. Idag har jag städat nästan hela huset. Vill att det ska vara fint till helgen, då Eleonore kommer hit, och att det på lördag är pappas dag ♥
Ikväll har jag tränat, vilket gick sisådär, men bara att ta nya dag nästa vecka!
Hoppas ni haft en bra kväll,och att ni får en bra helg!
/Josse

24 Maj 2011

Vilken dag, den har gått fort även fast jag inte gjort speciellt mycket. Imorse vaknade jag av att Bokvägen ringde, och hörde om jag kunde jobba imorgon. Sen somnade jag om, och vaknade av att mamma ropade att hon var hungrig. Låg i sängen en stund, innan jag gick ner och gjorde köttfärssås och spagetti. Mums! Efter det tog jag den allmänt lungt, en maskin tvätt, och inte mycket mer. Kände mej lite krasslig, så vilade en stund. Mamma ringde sedan och ville att jag skulle hjälpa henne att få in dom sista kossorna, vilket gick bra. Är inte rädd så länge jag går bredvid, eller bakom dom! Fick in dom i ladugården, och band fast dom. Gick t.o.m imellan två kossor för att binda fast den ena! Brukar vara livrädd, men gick bra ;) När jag ändå var i ladugården, gick jag till små kalvarna som blev helt tokiga när jag kom, klappade dom små liven en stund. Innan jag gick upp till huset, satt på altanen, pratade med mamma och hade en väldigt konstig katt i famnen. Den spann på som aldrig förr, dreglade och skulle ligga på alla konstiga sätt och sova :P
Nu ikväll har jag varit på Viktors skola, dom hade någon typ av konsert/allsångs kväll. Man blir så glad över att se ungdomarna sjunga,dansa och liva upp stämmingen! Efter det blev det fika. Viktor stod och hällde upp saft,blev lite rörigt för honom, när varken jag, mamma eller pappa skulle ha saft. Men han hällde upp till dom andra, så duktig så! Har sen jag kom hem kollat på fotboll på tvn, och bara tagit det lungt.
Ska snart krypa ner under täcket, och sova.
Eleonore, i helgen ses vi.Då ska vi tillsammans ladda batterierna! Vi klarar allt tillsammans <3
/ Josefin
Vilken dag, den har gått fort även fast jag inte gjort speciellt mycket. Imorse vaknade jag av att Bokvägen ringde, och hörde om jag kunde jobba imorgon. Sen somnade jag om, och vaknade av att mamma ropade att hon var hungrig. Låg i sängen en stund, innan jag gick ner och gjorde köttfärssås och spagetti. Mums!
Efter det tog jag den allmänt lungt, en maskin tvätt, och inte mycket mer. Kände mej lite krasslig, så vilade en stund. Mamma ringde sedan och ville att jag skulle hjälpa henne att få in dom sista kossorna, vilket gick bra. Är inte rädd så länge jag går bredvid, eller bakom dom! Fick in dom i ladugården, och band fast dom. Gick t.o.m imellan två kossor för att binda fast den ena! Brukar vara livrädd, men gick bra ;) När jag ändå var i ladugården, gick jag till små kalvarna som blev helt tokiga när jag kom, klappade dom små liven en stund. Innan jag gick upp till huset, satt på altanen, pratade med mamma och hade en väldigt konstig katt i famnen. Den spann på som aldrig förr, dreglade och skulle ligga på alla konstiga sätt och sova :P
Nu ikväll har jag varit på Viktors skola, dom hade någon typ av konsert/allsångs kväll. Man blir så glad över att se ungdomarna sjunga,dansa och liva upp stämmingen! Efter det blev det fika. Viktor stod och hällde upp saft,blev lite rörigt för honom, när varken jag, mamma eller pappa skulle ha saft. Men han hällde upp till dom andra, så duktig så! Har sen jag kom hem kollat på fotboll på tvn, och bara tagit det lungt.
Ska snart krypa ner under täcket, och sova.
Eleonore, i helgen ses vi.Då ska vi tillsammans ladda batterierna! Vi klarar allt tillsammans ♥
/ Josse

24 Maj 2011

Vilken dag, den har gått fort även fast jag inte gjort speciellt mycket. Imorse vaknade jag av att Bokvägen ringde, och hörde om jag kunde jobba imorgon. Sen somnade jag om, och vaknade av att mamma ropade att hon var hungrig. Låg i sängen en stund, innan jag gick ner och gjorde köttfärssås och spagetti. Mums! Efter det tog jag den allmänt lungt, en maskin tvätt, och inte mycket mer. Kände mej lite krasslig, så vilade en stund. Mamma ringde sedan och ville att jag skulle hjälpa henne att få in dom sista kossorna, vilket gick bra. Är inte rädd så länge jag går bredvid, eller bakom dom! Fick in dom i ladugården, och band fast dom. Gick t.o.m imellan två kossor för att binda fast den ena! Brukar vara livrädd, men gick bra ;) När jag ändå var i ladugården, gick jag till små kalvarna som blev helt tokiga när jag kom, klappade dom små liven en stund. Innan jag gick upp till huset, satt på altanen, pratade med mamma och hade en väldigt konstig katt i famnen. Den spann på som aldrig förr, dreglade och skulle ligga på alla konstiga sätt och sova :P
Nu ikväll har jag varit på Viktors skola, dom hade någon typ av konsert/allsångs kväll. Man blir så glad över att se ungdomarna sjunga,dansa och liva upp stämmingen! Efter det blev det fika. Viktor stod och hällde upp saft,blev lite rörigt för honom, när varken jag, mamma eller pappa skulle ha saft. Men han hällde upp till dom andra, så duktig så! Har sen jag kom hem kollat på fotboll på tvn, och bara tagit det lungt.
Ska snart krypa ner under täcket, och sova.
Eleonore, i helgen ses vi.Då ska vi tillsammans ladda batterierna! Vi klarar allt tillsammans <3
/ Josefin
Vilken dag, den har gått fort även fast jag inte gjort speciellt mycket. Imorse vaknade jag av att Bokvägen ringde, och hörde om jag kunde jobba imorgon. Sen somnade jag om, och vaknade av att mamma ropade att hon var hungrig. Låg i sängen en stund, innan jag gick ner och gjorde köttfärssås och spagetti. Mums!
Efter det tog jag den allmänt lungt, en maskin tvätt, och inte mycket mer. Kände mej lite krasslig, så vilade en stund. Mamma ringde sedan och ville att jag skulle hjälpa henne att få in dom sista kossorna, vilket gick bra. Är inte rädd så länge jag går bredvid, eller bakom dom! Fick in dom i ladugården, och band fast dom. Gick t.o.m imellan två kossor för att binda fast den ena! Brukar vara livrädd, men gick bra ;)
När jag ändå var i ladugården, gick jag till små kalvarna som blev helt tokiga när jag kom, klappade dom små liven en stund. Innan jag gick upp till huset, satt på altanen, pratade med mamma och hade en väldigt konstig katt i famnen. Den spann på som aldrig förr, dreglade och skulle ligga på alla konstiga sätt och sova :P
Nu ikväll har jag varit på Viktors skola, dom hade någon typ av konsert/allsångs kväll. Man blir så glad över att se ungdomarna sjunga,dansa och liva upp stämmingen! Efter det blev det fika. Viktor stod och hällde upp saft,blev lite rörigt för honom, när varken jag, mamma eller pappa skulle ha saft. Men han hällde upp till dom andra, så duktig så! Har sen jag kom hem kollat på fotboll på tvn, och bara tagit det lungt.
Ska snart krypa ner under täcket, och sova.
Eleonore, i helgen ses vi.Då ska vi tillsammans ladda batterierna! Vi klarar allt tillsammans ♥
/ Josse

22 Maj 2011

Har haft en trevlig kväll med Elisabet, vi har spelat kubb, hjälpt till med maten, samt kollat på Dude date,helt sjuk film! Många skratt genom filmen! Efter det, kollade vi på fotboll. Innan Elisabet var tvungen att rulla hemåt. Tack för en trevlig kväll vännen!
Känns skönt, samtidigt konstigt att vara hemma denna helg. Har inte varit hemma på nåra helger nu. Nu ska jag strax slå igen dator för idag.
Hoppas ni har/haft en bra helg!
/ Josse
Har haft en trevlig kväll med Elisabet, vi har spelat kubb, hjälpt till med maten, samt kollat på Dude date,helt sjuk film! Många skratt genom filmen! Efter det, kollade vi på fotboll. Innan Elisabet var tvungen att rulla hemåt.
Tack för en trevlig kväll vännen!
Känns skönt, samtidigt konstigt att vara hemma denna helg. Har inte varit hemma på nåra helger nu. Nu ska jag strax slå igen dator för idag.
Hoppas ni har/haft en bra helg!
/ Josse

21 Maj 2011

Gårdagen var lyckad,jobbade,gjorde även min diabetesprov! Nu är det bara den praktiska biten kvar! Så skönt att jag klarade provet! Den praktiska biten känner jag ingen som helst nervositiet inför. Efter jobbet, åkte jag till kusin Maria. Satt ute i solen, pratade, fikade och busade med Elias och Isak. Efter besöket, blev det att ta sig hemåt,packa för att sedan iväg och spela match.  Är helvnöjd med min egen insats. Matchen slutade med att vi tog hem 3 poäng. Jag lyckades dra på mej två gula kort, vilket resulterade att jag blev utvisad. Det första kortet kan jag erkänna att jag förtjänade. Den andra, och det röda tyckte jag inte att jag förtjänade. Menmen.
Idag ska jag och Elisebet ha filmkväll. Morgondagen är fortfarande oplanerad!
Idag åker Eleonore på studentkryssning.Jag hoppas att hon får roligt, och ett minne för livet med sig hem!
Nu ska jag köra en maskin tvätt,plocka ur diskmaskinen,och fixa lite.
/ Josse
Gårdagen var lyckad,jobbade,gjorde även min diabetesprov! Nu är det bara den praktiska biten kvar! Så skönt att jag klarade provet! Den praktiska biten känner jag ingen som helst nervositiet inför.
Efter jobbet, åkte jag till kusin Maria. Satt ute i solen, pratade, fikade och busade med Elias och Isak.
Efter besöket, blev det att ta sig hemåt,packa för att sedan åke iväg och spela match. Är halvnöjd med min egen insats. Matchen slutade med att vi fick med oss 3 poäng från trosa! Jag lyckades dra på mej två gula kort, vilket resulterade att jag blev utvisad. Det första kortet kan jag erkänna att jag förtjänade!
Idag ska jag och Elisabet ha filmkväll.
Morgondagen är fortfarande oplanerad!
Idag åker Eleonore på studentkryssning.Jag hoppas att hon får roligt, och ett minne för livet med sig hem! ♥
Nu ska jag köra en maskin tvätt,plocka ur diskmaskinen,och fixa lite.
/ Josse

19 Maj 2011

Tillsammans klarar vi allt ♥

19 Maj 2011

Full fart nästan hela dagen! idag har jag hunnit med mycket, brandutbildning, mött upp mamma vid sjukhuset, sedan tränat. Och eftersom jag kom sent till träning så sprang jag den sista km som var kvar hem efter träningen. Nu ska jag kolla igenom det sista inför ,morgondagens prov en sista gång. Innan jag ska sova.
Imorgon ska jag jobba, ha prov sedan träffa min kusin, på kvällen ska det liras fotboll!
Jag saknar Eleonore hur mycket som helst, men nästa vecka får vi ta igen denna vecka <3
/ Josse
Full fart nästan hela dagen! idag har jag hunnit med mycket, brandutbildning, mött upp mamma vid sjukhuset, sedan tränat. Och eftersom jag kom sent till träning så sprang jag den sista km som var kvar hem efter träningen.
Nu ska jag kolla igenom det sista inför ,morgondagens prov en sista gång.
Innan jag ska sova.
Imorgon ska jag jobba, ha prov sedan träffa min kusin, på kvällen ska det liras fotboll! Full fart även imorgon!
Jag saknar Eleonore hur mycket som helst, men nästa vecka får vi ta igen denna vecka ♥
/ Josse

17 Maj 2011

Jaha, då är man hemma efter en natt och en halvdag på jobbet!
Igår träffade jag Kristin, har inte sett henne sen studenten! Vilken snart är 1 år sedan. Vi lucnhade och fikade på Sultans, blev även en sväng till HM, Var väldigt trevligt,måste snart göras om!
Efter det blev den att gå till jobbet, lika roligt och trevligt som alltid! Jobbet gick bra, även natten! Morgonen gick också bra,även fast jag var själv! Fel i schemat, så fick jobba själv i 30 minuter. Men det gick de också. Timmarna på jobbet gick fort, klockan 13 tackade jag för mej. Och åkte med pappa hem. Skönt att slippa åka buss! Har sen jag kom hem, pluggat till diabetesprovet jag har på Fredag,annars inget speciellt.
Pratade med Eleonore för en stund sen! Hon gör mej så stolt
Nu ska jag plocka lite på mitt rum, och bara ta de lungt. Innan det är dags för träning. Hoppas vädret är på våran sida ikväll!
/ Josse
Jaha, då är man hemma efter en natt och en halvdag på jobbet!
Igår träffade jag Kristin, har inte sett eller träffat henne sen studenten! Vilken snart är 1 år sedan. Vi lucnhade och fikade på Sultans, blev även en sväng till HM, Var väldigt trevligt,måste snart göras om! Har saknat den kvinnan!
Efter det blev de att gå till jobbet, lika roligt och trevligt som alltid!
Jobbet gick bra, även natten! Morgonen gick också bra,även fast jag var själv! Fel i schemat, så fick jobba själv i 30 minuter.Timmarna på jobbet gick fort, klockan 13 tackade jag för mej. Och åkte med pappa hem.
Skönt att slippa åka buss! Har sen jag kom hem, pluggat till diabetesprovet jag har på Fredag,annars inget speciellt.
Pratade med Eleonore för en stund sen! Hon gör mej så stolt ♥
Nu ska jag plocka lite på mitt rum, och bara ta de lungt.
Innan det är dags för träning. Hoppas vädret är på våran sida ikväll!
/ Josse

16 Maj 2011

Jag är så stolt över Eleonore! ♥
Bara hon tror på sig själv så klarar hon skolan galant!
Var väldigt tomt att sova utan henne i natt! Men bara att bita ihop!
/Josse


15 Maj 2011

Jaha, då var man hemma igen efter en fantastisk helg hos Eleonore. Vi har kollat på filmer/serier, varit på Thaifestval,handlar, och varit hos Sabina & Elvis, en sådan charmig kille,och igår gjorde vi även en kladdkaka,helt okej trots allt ;)
Som sagt hemfärd idag,vilket kändes konstigt.Brukar dels åka hem på måndagar, sen mot kvällen och inte dagen. Men idag var det jobb på bokvägen som stod på schemat från 14 till 21. För att inte ha varit där på ett bra tag, gick det galant :)
Planerna för imorgon är lunch med Kristin, sedan jobb från 16 - på Tisdag kl 13!
Hoppas även  att jag kan vara med Eleonore någon dag kommande vecka!
Eleonore
Tack för dom här dagarna.
Tillsammans klarar vi allt
Jaha, då var man hemma igen efter en fantastisk helg hos Eleonore. Vi har kollat på filmer/serier, varit på Thaifestval,handlar, och varit hos Sabina & Elvis, en sådan charmig kille,och igår gjorde vi även en kladdkaka,helt okej trots allt ;)
Som sagt hemfärd idag,vilket kändes konstigt.Brukar dels åka hem på måndagar, sen mot kvällen och inte dagen. Men idag var det jobb på bokvägen som stod på schemat från 14 till 21. För att inte ha varit där på ett bra tag, gick det galant :)
Planerna för imorgon är lunch med Kristin, sedan jobb från 16 till på Tisdag kl 13!
Hoppas även  att jag kan vara med Eleonore någon dag kommande vecka!
Eleonore
Tack för dom här dagarna.
Tillsammans klarar vi allt
/ Josse

14 Maj 2011

Eleonore gör mej så lycklig ♥

13 Maj 2011

Då var det äntligen Fredag igen! Skönt att det äntlign är helg. Jobbar bara på söndag,vilket känns skönt. Fram till Söndag ska jag åka till min fina Eleonore. Ska på utbildning idag, lite nervös. Men det ska nog gå bra. Nerverna brukar kunna hålla sig på plats :)
Nu ska jag nörda vidare,för att sedan vänta till på mamma som ska köra mej till Valla.
/ Josse
Då var det äntligen Fredag igen! Skönt att det äntlign är helg. Jobbar bara på söndag,vilket känns skönt. Fram till Söndag ska jag åka till min fina Eleonore.
Ska på utbildning idag, lite nervös. Men det ska nog gå bra. Nerverna brukar kunna hålla sig på plats :)
Nu ska jag nörda vidare,för att sedan vänta tills mamma kommer in för att köra mej till Valla.
/ Josse

11 Maj 2011

God morgon! Idag är jag nästan med tuppen! Sitter i skrivande stund lyssnar på Kent och äter frukost. I andra ögon är det säkert närmare brunch men inte för min del ;)
Vilket väder att vakna upp till, ännu bättre när man får vakna upp bredvid Eleonore, men inte i dag,men imorgon <3
Igår fikade jag med Elisebet, väldigt trevligt. Åkte sedan hem till mej, solade, lyssnade på musik och pratade om allt möjligt. Blev även fotbolls träning igår! Väldigt skönt, även fast koncentrationen inte fanns där emellan åt, så var det roligt :)
Idag är det jag som ska stå för lunchen i detta hus! Väldigt spännande ;)
/ Josse
God morgon! Idag är jag nästan med tuppen! Sitter i skrivande stund lyssnar på Kent och äter frukost. I andra ögon är det säkert närmare brunch men inte för min del ;)
Vilket väder att vakna upp till, ännu bättre när man får vakna upp bredvid Eleonore, men inte i dag,men imorgon ♥
Igår fikade jag med Elisebet, väldigt trevligt. Åkte sedan hem till mej, solade, lyssnade på musik och pratade om allt möjligt. Blev även fotbolls träning igår! Väldigt skönt, även fast koncentrationen inte fanns där emellan åt, så var det roligt :)
Idag är det jag som ska stå för lunchen i detta hus! Väldigt spännande ;)
/ Josse

9 Maj 2011

Då var man hemma igen. Resan hem gick bra,galet varmt på tåget bara! Det var däremot otroligt jobbigt att lämna Eleonore, som låg i sängen när jag gick.  Men vi ses snart igen, kanske till helgen?
Har sen hemkomst ätit makaronilåda, mums! Lite läskigt att jag och Eleonore pratade om det igår?  Även hunnit med att prata med Viktor. Han visade stolt upp sin nya datamus som ser ut som en bil ;)
I skrivande stund funderar jag på att kolla på film. Vet dock inte vilken jag ska se? Är inte heller roligt att kolla på film själv....
Eleonore, saknar dej redan fruktansvärt mycket!
/Josse
Då var man hemma igen efter ett par fantastiska dagar i E-tuna. Förutom värmen på tåget, så gick det bra.
Det var däremot otroligt jobbigt att lämna Eleonore, som låg i sängen när jag gick.
Men vi ses snart igen, troligen till helgen?
Har sen hemkomst ätit makaronilåda, mums!
Lite läskigt att jag och Eleonore pratade just om den maträtten igår?!
Även hunnit med att prata med Viktor. Han visade stolt upp sin nya datamus som ser ut som en bil ;)
I skrivande stund funderar jag på att kolla på film. Vet dock inte vilken jag ska se? Är inte heller roligt att kolla på film själv....
Imorgon ska jag träffa Elisabet för en fika, efter det blir det slapp tills det är dags att träna fotboll. Hoppas på lika bra väder imorgon som idag! Om inte ännu bättre!
Eleonore,
Saknar dej redan fruktansvärt mycket!
/Josse

7 Maj 2011

Är i E-tuna, inget ovanligt nu mera.Men jag älskar att vara här.
Får en massa energi,och intill Eleonore ♥ Vi har det bra, vi får se vad det blir ikväll. Troligen film, med oerhört goda tillbehör :)
Eleonore,kan inte med ord beskriva hur underbart det är att vara dej nära. ♥
/Josse

RSS 2.0