31 Juli 2011


30 Juli 2011

foto0185 (MMS)

Hemma på landet,fick genast sällskap ;)


Dag 2 – Min första kärlek

Min första pojkvän, var en jätte fin kille som gick i samma klass som mej. Minns det så väl, hur vi umgick efter skolan, hade samma intressse. Fick t.o.m mina första fotbollsskor av han. När vi på idrotten,och hade bad, minns jag att vi hånglade under vattnet. Anledningen till att det tog slut var att jag sedan fick reda på att han hade flera tjejer.....

28 Juli 2011

foto0183 (MMS)

Min fina ligger i sängen o läser. Nu kom även Emelie in till oss. Ellie läser tidningen för oss nu,gillar läget! :)


Dag 1 – Presentera mig själv

Dag 1 – Presentera mig själv
Mitt namn är Josefin,  född 1 September 1991.Adopterad från Indien. Har bott i Sverige sedan i 93 Har under min uppväxt fram tills för snart 1 månad sedan bott på landet. Nu bor jag i Katrineholm i en 1a.
Som person är jag oftast glad, social, omtänktsam. När jag ledsen så är det ytterst få som får se den sidan av mej.Jag har, och kommer nog nästan aldrig prioritera mej själv när det gäller mående. Började inse att jag måste tänka på vad som är bäst för mej, efter min sväng in i väggen förra sommaren.
Självförtroendet började stiga i slutet av förra året,då jag hittade ett jobb som jag verkligen kände mej bekväm med.Även fast det bara är timmar, så har dom timmarna varit väldigt betydelsefulla för mej. Jag får använda min hjärna,jag får göra egna bedömningar. Jag trivs oerthört bra.
Jag har även hittat mej själv, trots att jag stått vid många vägskäl under livets gång, så känner jag nu. Att det är nu jag hittat rätt.
Jag hittade inte bara mej själv, jag hittade även en personer som har hjälpt mej så otroligt mycket. Som ser mej för den jag är.  Några av personerna tillhör familjen Stödberg en fantastisk familj. Jag känner mej som hemma där. När det varit tungt hemma, så har dom funnits där, bara att vara där har fått mej att slappna av. Att även Eleonore min helt fantastiska flickvän står ut med mej, är obeskrivligt!  Ibland undrar jag hur hon orkar....
Jag vill avsluta min presentation, med att säga tack till alla fina människor som finns där för mej. Ni betyder oerhört mycket för mej! Jag finns här för er också!
Mitt namn är Josefin,  född 1 September 1991.Adopterad från Indien. Har bott i Sverige sedan i 93. Har under min uppväxt fram tills för snart 1 månad sedan bott på landet. Nu bor jag i Katrineholm i en 1a.
Som person är jag oftast glad, social och omtänktsam. När jag ledsen så är det ytterst få som får se den sidan av mej.Jag har och kommer nog nästan aldrig prioritera mej själv när det gäller mående. Började inse att jag måste tänka på vad som är bäst för mej, efter min sväng in i väggen förra sommaren.
Självförtroendet började stiga i slutet av förra året.Då jag hittade ett jobb som jag verkligen kände mej bekväm med. Även fast jag bara är  timvikarie, så har dom timmarna varit väldigt betydelsefulla för mej. Jag får  använda min hjärna,jag får göra  mina egna bedömningar. Jag trivs oerthört bra,tros att jag bara är vikarie.
Jag har även hittat mej själv, trots att jag stått vid många vägskäl under livets gång, så känner jag,att det är nu jag hittat rätt.MEN jag  hittade inte bara mej själv, jag hittade även personer som har hjälpt mej så otroligt mycket. Som ser mej för den jag är.  Några av personerna tillhör familjen Stödberg en fantastisk familj. Jag känner mej som hemma där. När det varit tungt hemma, så har dom funnits där, bara att vara där har fått mej att slappna av.
Att även Eleonore min helt fantastiska flickvän står ut med mej, är obeskrivligt!
Ibland undrar jag hur hon orkar....
Jag vill avsluta min presentation, med att säga tack till alla fina människor som finns där för mej. Ni betyder oerhört mycket för mej! Jag finns här för er också! ♥

25 Juli 2011

Underneath your dreamlit eyes ,shades of sleep,driven you away. The moon is pale outside ,and you are far from here. Breathing shifts your careless head ,untroubled by the chaos of our lives. Another day another night ,has taken you again my dear.And you know that I'm gonna be the one,who'll be there .When you need someone to depend upon when tomorrow comes ♥


25 Juli 2011

Mother don't tell me friends are the ones that I lose.

24 Juli 2011

Ligger just nu i sängen. Denna helg har känslorna pendlat rejält. Men även dom dagarna måste man passera? Känns som det kommer bli en bättre dag idag! Eleonore,jag tror på oss <3


20 Juli 2011

foto0165 (MMS)

<3


20 Juli 2011

Har under mina lediga dagar varit med min fina kvinna!
Vi har gått promenader, badat och haft det allmänt bra! ♥

16 Juli 2011

Jag förstår inte hur Eleonore står ut med mej. MEN jag är oerhört glad över att hon gör det. Älskar dej hjärtat <3


16 Juli 2011

Sitter på jobbet,är lugnt precis som vanligt. Imorse åkte jag hem ifrån Ellie,mycket folk på tåget,bev väldigt förvånad. Hur som väl i katrineholm var det bara att åka hem byta kläder och iväg till jobbet. Är väldigt fint väder ute,hoppas på bra väder nästa vecka,då jag är ledig måndag,tisdag och nästan hela onsdagen :) vad som händer under min ledighet är inte planerat,tar det som det kommer istället :) För övrigt blir jag stundtals arg på mej själv,men även det lär man sig tillslut :) Rundar av här,men kanske blir fler inlägg under kvällen :)


15 Juli 2011

Har snart kollat alla avsnittet av barnen på luna. Efter det blir det kanske promenad :) annars vet jag inte vad som händer ikväll :)


15 Juli 2011

Sitter hemma hos Eleonore, hon är iväg på intervjuv just nu. Jag håller minna tummar på att allt går bra för henne!

I helgen blir det jobb för min del, men går av på söndag kl 12! Sen är jag ledig, måndag och tisdag. Börjar inte förrän kl 16 på onsdagen! Skönt!
Men först ska helgen avklaras, vilket inte kommer bli några större problem, förhoppningsvis!

Bilder från dagarna som gått kommer upp här i bloggen snart!

/ Josse

15 Juli 2011

foto0140 (MMS)

Har nog den charmigaste flickvännen i världen! Kolla så söt hon är i stövlar?!


15 Juli 2011

foto0167 (MMS)

God morgon! Ligger i sängen med den här två mellan benen. Mys! Idag får vi se vad som händer,var tänkt att vi skulle till parken zoo,men vi får se.Annars blir det lugnt :) igår blev det jobb,sedan iväg till Thony och Maria,där var även Ida och Jocke. Blev bus med barnen och mat innan vi åkte tåg till Eleonore. Tack för ett bra avslut på dagen <3


13 Juli 2011

Ligger just nu i sängen,promenaden var underbar! Blev till att hyra film,äta mat och leka i lekparken. Nu ska vi börja titta på film nummer,jag kan inget annat än att njuta <3


13 Juli 2011

Är just nu ute på promenad,vädret är underbart,lika så sällskapet :) vad som händer ikväll får vi se. :)


13 Juli 2011

Hänger på stranden,med min fina. Vi har sällskap av kalle anka och alla hans vänner :)


11 Juli 2011

Kvällen avslutas med ett samtal med min andra hälft. Jag älskar livet <3


11 Juli 2011

2011-07-07_19_00 (MMS)

Kärlek är underbart,när man delar det med någon som känns som sin andra hälft <3


11 Juli 2011

Snart är denna måndag över,har jobbat nu ikväll,och går av imorgon kl 12 :) imorgon blir det att städa när jag kommer hem. Senare imorgon kommer troligen min fina hit,annars kommer hon på Onsdag :) tittar just nu på johan Falk,och äter godis :)


11 Juli 2011

Med dig blev det här en annan värld ♥


11 Juli 2011


11 Juli 2011

foto0157 (MMS)

Hjärtat råkade ut för in liten olycka häromdagen! ;) nej jag skoja,vi hade varit och badat,och hade inga handdukar med oss. Men folket som gick förbi visste ju inte de. Och trodde nog att det hade hänt en liten olycka! Jag hade själv trott de,om någon såg ut såhär?!


10 Juli 2011

Har sen i Torsdags haft Eleonore här, vi har haft det bra som vanligt. igår var det riktigt skönt att ligga nere vid Duveholms badet, där det solades och badades nästan hela dagen! Har även blivit två promenader under dom här dagarna. Nu är hon hemma i E-tuna, och jag sitter hemma och funderar på vad jag ska hitta på ikväll.
Hoppas ni mår bra !
/ Josefin
Har sen i Torsdags haft Eleonore här, vi har haft det bra som vanligt.
Igår var det riktigt skönt att ligga nere vid Duveholms badet, där det solades och badades nästan hela dagen! Har även blivit två promenader under dom här dagarna. Nu är hon hemma i E-tuna, och jag sitter hemma och funderar på vad jag ska hitta på ikväll.
Hoppas ni mår bra !
/ Josefin

10 Juli 2011

Har sen i Torsdags haft Eleonore här, vi har haft det bra som vanligt. igår var det riktigt skönt att ligga nere vid Duveholms badet, där det solades och badades nästan hela dagen! Har även blivit två promenader under dom här dagarna. Nu är hon hemma i E-tuna, och jag sitter hemma och funderar på vad jag ska hitta på ikväll.
Hoppas ni mår bra !
/ Josefin
Har sen i Torsdags haft Eleonore här, vi har haft det bra som vanligt.
Igår var det riktigt skönt att ligga nere vid Duveholms badet, där det solades och badades nästan hela dagen! Har även blivit två promenader under dom här dagarna. Nu är hon hemma i E-tuna, och jag sitter hemma och funderar på vad jag ska hitta på ikväll.
Hoppas ni mår bra !
/ Josefin

9 Juli 2011

Härlig lördag! Har haft picknik i skogen,och nu ligger vi vid Duveholms badet o steker. Trots att solen går i moln lite då och då. Så kan jag inget annat än att njuta av vädret och mitt sällskap som består av min fina <3


6 Juli 2011

Dagen har varit bra. Började med lite frukost, sedan tog jag det bara lungt innan det blev lite lunch, efter maten blev det en promenad, sedan hände inte alls för mycket innan det blev till att cykla till jobbet. Jobbet gick bra jobbade med Emma! Så härlig ! Far jag får inte upp min kokosnött...
Efter jobbet har jag inte gjort speciellt mycket, kollar just nu på matchen :)
Imorgon blir det upp tidigt, ta sig till stan, där det blir frukost på Sultans med Eleonore och Emelie! Trevligt ska det bli, mysigt också! Nu ska jag strax lägga mej i sängen!
/ Josse
Dagen har varit bra. Började med lite frukost, sedan tog jag det bara lungt innan det blev lite lunch, efter maten blev det en promenad, sedan hände inte alls för mycket innan det blev till att cykla till jobbet. Jobbet gick bra jobbade med Emma! Så härlig ! Far jag får inte upp min kokosnött...
Efter jobbet har jag inte gjort speciellt mycket, kollar just nu på matchen :)
Imorgon blir det upp tidigt, ta sig till stan, där det blir frukost på Sultans med Eleonore och Emelie! Trevligt ska det bli, mysigt också! Det bästa är att Eleonore stannar tills på Söndag hihi ♥
/ Josse

5 Juli 2011

Just nu kan jag inget annat än att älska livet. Jag har en underbar flickvän, släkt och vänner som finns där vid min sida. Jag vore ingenting utan er ♥
/ Josse

1 Juli 2011

Ligger i sängen nu,har jobbat idag. Även fast jag inte började förrän kl 12,så gick jag upp vid 10. Fixade med kläder och dator. Efter jobbet,gick jag hemåt. Började sen fixa lite till. Känns riktigt bra. Imorgon ska jag fixa det sista. Sen är det bara lite små saker som behövs! :) jag saknar min fina <3


RSS 2.0